Bol.com behaalde in 2011 een omzet van 355 miljoen euro. De webwinkel biedt een assortiment aan producten zoals boeken, elektronica en speelgoed. Bol.com is naar eigen zeggen de meest bezochte retailwebsite van Nederland met 3,4 miljoen actieve klanten en in 2011 meer dan 17 miljoen verkochte artikelen.
De overname draagt naar verwachting direct bij aan de winst per aandeel van Ahold. Bol.com wordt het vijfde ‘retailmerk’ van Ahold, naast Albert Heijn, Etos, Gall & Gall en albert.nl. Ahold rekent erop dat de overname de onlinegroei van het concern zal versnellen. De directie van Bol.com verandert niet.
De overname heeft verder ook geen personele consequenties, zo stelde topman Dick Boer van Ahold. Hij gaf aan dat de onlinemerken albert.nl en Bol.com naast elkaar blijven bestaan. Ahold wil Bol.com onder meer gaan gebruiken om de onlineverkopen in Nederland en België te stuwen. Ahold gaat verder kijken hoe de Bol.com-producten in de winkels van Albert Heijn passen.
Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl